یزدفردا "نمایشگاه یک روزه  علمی ، فرهنگی و هنری دانش آموزان دخترانه سما واحد یزد با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، تعدادی از مدیران و معلمین و جمعی از والدین دانش آموزان در مدرسه راهنمایی دخترانه سما واحد یزد برگزار شد.

کاظم اسلامی معاونت امور مدارس سما واحد یزد با اعلام این خبر گفت : در این جشنواره یک روزه کلیه فعالیتها و دستاوردهای علمی که دانش آموزان کسب نموده اند به معرض نمایش گذاشته شد ، از جمله آثار آنها ویترا ، کلاژ ، تابلو سه بعدی ، عروسک سازی ، انواع دوخت ، کارهای تحقیقاتی و علمی از جمله نجوم ، طرح SCBI تدریس علوم و ریاضی به زبان انگلیسی که عملاً به بازدید کنندگان نمایش داده شد.

وی افزود : همچنین در این نمایشگاه فعالیتهای پژوهشی و علمی به صورت پاورپوینت به معرض اجرا گذاشته شد از جمله کار سازه و ساخت پل ماکارونی و ... از فعالیتهای دانش آموزان این مقطع بود. رئیس مجتمع فرهنگی آموزشی سما یزد ادامه داد : به منظور ایجاد بستر مناسب و تعامل بیشتر دانش آموزان و والدین با مدرسه ومربیان و نقش این جشنواره در بالندگی تربیتی و آموزش دانش آموزان را از اهداف این نمایشگاه برشمرد.

وی خاطر نشان کرد : استقبال از جشنواره علمی ، هنری و فرهنگی دانش آموزان را بالا توصیف نمود به طوریکه مسئولین آموزش و پرورش استان در حاشیه بازدید از این جشنواره سطح این نمایشگاه را از نظر کمی و کیفی خوب ارزیابی نمودند و اظهار داشتند که دانش آموزان توانایی بالقوه و ذاتی در ابراز فعالیت هنری ، فرهنگی و ... را دارا می باشند و با این نوع فعالیت ها زمینه ای برای کشف استعدادها و تجربه ای تازه در دنیای ناشناخته و وسیله ای برای ابراز حالات ، افکار و آرزوهای دانش آموزان فراهم میشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا